В основата си всяка йога практика се базира и структурира в балансираща хармония с енергиите в природата: циклите на слънцето, фазите на луната, сезоните, деня от седмицата, чакрите

Прана Виняса Флоу Йога

Прана Виняса Флоу Йога еволюирала форма на Хата Йога, елегантно и ефективно продължение на Хата Йога, креативен стил създаден да отговаря на потребностите на съвременния човек, въплътяващ в себе си преживяването за прана енергията, движена чрез хармонични йога движения. Изключително мощна практика и техника, която работи за обединяването на ума, сърцето, тялото и духа. Тя е съзидателен, широкоспектърен, интелигентен стил, чрез който се изживява потока на прана енергията – универсалния извор на дъха, жизнената енергия, осъзнатата интелигентност.  Нейните корени идват от древната, лечебна и свещенна система на Йога, ученията на Кришнамачаря, Тантра, Аюрведа, Бхакти и духовните практики на Шива Рей и нейната опитност за последните 18 години.

Прана Виняса Флоу Йога е път, чрез който освобождаваме естествения поток на спонтанната си интелигентност, чрез който се носим по вълната на своя дъх, на промяната, на ритмите на живота. Всичко в живота ни е в процес на непрекъсната промяна, ние самите сме в процес на непрекъсната промяна , всеки миг променяме нещата около себе си.

Този клас се създава на базата на вълни, на ефективни и творчески серии, виняси, които са свързани чрез вълните на дъха. Състои се от интелигентно развиващи се пози, серии от пози, контрапози, динамични медитации, намаскари, пранаяма, мудра медитации, лечебна шавасана и дълбока релаксация и йога нидра. А фините микро-движения насърчават изравняването е позата.

Това е метод, чрез който вливаме в себе си прекрасно здраве, култивираме вътрешна сила и външна мекота, еволюираме своята интуиция, увеличаваме потока жизнена енергия и в същото време се радваме на релаксирано, осъзнато съществуване.

Хат(х)а Йога Флоу

Този клас е фокусиран към изграждането на основите  на Йога. Той е препоръчителен за тези, които досега никога не са се занимавали с Йога. Това занимание подхожда към йога асаните с подчертана плавност, набляга се и се подчертава осъзнаването. Включени са нежни, щадящи пози. Една от целите на заниманието е да се постигне спокоен и тих ум, обръщане навътре към себе си, освобождаване на стреса, възстановяване на енергийния баланс, насърчаване на оздравителните механизми в тялото.
Хат(х)а Йога Флоу е гъвкава комбинация от специфични методи създадени да усъвършенстват всеки аспект на личността: физически, емоционално, интелектуално, духовно. Основни практики в този клас са асани, пранаяма, дълбока релаксация, мудри. Чрез тях ще се докоснем до своята вътрешна хармония, цялостност и завършеност.
Хат(х)а Йога Флоу е насочена към превенцията и цялостното здраве на човека. Базирана на древните Ха (слънце) и Тха (луна) йога техники, тя ще поддържа тялото в добра форма, умът пречистен, цялото ни същество в съвършен баланс.

Класическа Йога

След като преминава през редица трансформации, през 19 век йога се пренася в западния свят. Като най-предпочитан стил е хатха-йога, тъй като класическата система с асани, дишане и терапия най-точно отговаря на начина на мислене и стила на живот на западния човек.

Един от най-известните йога учители е Б.К.С. Айенгар.  Той има шанса да стане учител на световно известния цигулар Иехуди Менухин още в далечната 1956, който проправя пътя му в западния свят. Характерното за Айенгар е, че успява да свърже класическата практика и философия на Хатха-йога с познанията за анатомия и физиология на човешкото тяло на западната култура. Стилът се базира на точните движения и пози и връзката им с различните органи и системи в тялото на човека. Б.К.С. Айенгар е роден 1918 и е още сред нас J. И до днес практикува ежедневно йога, както и преди 40 години, и е един неопровержим пример за реалните възможности на йога.

Йогалатес

Йогалатес - ключът към добрата форма, стойка и кондиция на цялото тяло и вашата емоционална стабилност

Какво е Йогалатес

Йогалатес е система от упражнения, която е успешно съчетание между две практики – Йога и Пилатес. Общото между двете системи е, че "учат" ума и тялото да работят в синхрон за постигане на отлично физическо здраве. Програмата включва дихателни упражнения и асани, често предоставени под метода Виняса флоу (последователност от движения синхронизирани с дишане, които наподобяват танц ) както и гимнастика базирана на упражнения от йога, които се изпълняват в определен брой повторениясъс специално внимание върху дишането и концентрацията на мисълта. В краят на сесията ще приключим с релаксация и медитация.

Комбинацията от двете практики ще акцентира в различни области – за Пилатес това са мускулните групи в  централна част - корем, кръст, хълбоци и седалище, а в Йога – акцента е върху гръбначният стълб и издължаване на всички крайници и сухожилия.

Какво цели програмата

Програмата ще ви накара да погледнете в себе си и да разгърнете своите желания, ще тонизира и укрепи тялото и мисълта ви, както и ще научите основни упражнения, които да изпълнявате самостоятелнов свободното си време или да направите част от своето ежедневие.

Фетбърнинг Йога

Йога е цялостна система за развитие и усъвършенстване на човешкия дух, ум и тяло. Възникнала в древността, тя се развива и до днес, привличайки все повече последователи. Един от съвременните стилове йога - "Фетбърнинг" йога е предназначен за хора търсещи динамика, с цел да поддържат телата си стегнати и гъвкави. Въпреки динамиката, темпото е спокойно и без резки движения, като преминаването от една в друга поза се извършва плавно в комбимация с дихателна техника. Липсата на резки движения съхранява ставите, издължава мускулите и действа благоприятно върху гръбнака. При този стил йога се постига съкращаване, отпускане и последващо разтягане на мускулите. Всеки практикуващ ще усети положителен ефект на вътрешните органи, на системите с вътрешна секреция и на нервната система. Освен това се постига изправена и красива стойка на тялото. Също така се стимулира кръвообръщанието, засилва се метаболизма, ускорява се процеса на детоксикация и се намалява стреса. Практиката завършва с релаксация, като целта е да се постигне баланс на физическото, умственото и духовното тяло. Неспокойният ум води до здравословни проблеми на психическо и физическо ниво. Известно е, че чрез визуализацията, която се изполсза по време на релаксация в края на практиката, човек развива по-добра концентрация и практикувайки я, постепенно с времето постига контрол над ума.

Йога-терапия

Йога терапия работи на различните нива от нашата същност на принципа "Прочистване, Балансиране, Заздравяване".

Представете си, че човекът е една телесно-енергийна система, през която информацията или жизнената енергия (санскрит: Прана) преминава посредством канали (санскрит: Нади). Ако се получат блокади в потока на енергията-на някой места ще има застой, а на други недостиг от нея.

С Йога Терапия отново ще се почувствате здрави и жизнени:
Ще забравите болките в гърба и кръста
Ще нормализирате кръвното си налягане
Ще възстановите хормоналния си баланс
Ще балансирате метаболизма
Тялото ви ще възвърне своята гъвкавост и адаптивност
И не на последно място ще се почувствате по-пълноценни и щастливи

Хималайска йога - системата на Махариши Свами Дев Мурти

През своя дълъг и пълноценен живот хималайският гуру е открил система за постигане на здраве и щастие в живота, която може да се изпълнява от всеки човек, независимо от възраст, пол, тегло и състояние.

След 25 години проучване  на поведението на животните и обстойно изследване на древните йога практики, Свами Дев Мурти създава т.нар. Крокодилски упражнения. Те са важна част от неговата оригинална и ефективна оздравителна система – благодарение на тях милиони хора по света са се сбогували с куп болести на съвременната цивилизация. Крокодилските упражнения са много прости, но изключително ефикасни. Те представляват усукване на гръбначния стълб. Така, както усукваме мокра кърпа, за да изцедим водата от нея, така усукваме гръбначния стълб освобождавайки от нас стреса, напрежението и различните блокажи.

Хималайската йога заздравява и връща еластичността на гръбначния стълб и мускулите, възстановява гръбначните  дискове и правилната стойка, стимулира храносмилането и циркулацията на кръвта.  Упражненията са изключително добра терапия за централната нервна система и вътрешните органи.

Чрез Крокодилските упражнения ние освобождаваме нашия ум от негативни и натрапчиви мисли, като пречистваме и емоционалната система от нежалани чувства.

За практикуването на Хималайска йога са ви необходими не повече от 15-20 минути на ден, сутрин или вечер. И понеже знаем, че  живеем в динамичен и забързан свят, когато времето никога не стига, в Хималайска йога има и съвсем кратък комплекс от 4 минути, както и набор от кратки упражнения, които можете да правите на работното място облечени делово.

Всичко е въпрос на желание и избор.

Но щом сте стигнали до тези редове, значи вие имате желание и сте направили вашия избор да живеете пълноценно, вълнуващо, реализирайки вашия потенциал.

Просто го направете!

Йога на смеха

Йога на смеха, или Хасия йога, е уникална практика, която съчетава безусловен сърдечен смях с йога дишане. С йога на смеха, всеки може да се смее, без да разчита на хумор, шеги или комедийни изпълнения. Първоначално смехът се симулира като физическо упражнение в група, като скоро прераства в силен и заразителен смях. По време на практики по йога на смеха забравяме за проблемите ни като възрастни и оставяме детето в нас да играе, защото именно по време на игра се ражда смеха. Концепцията се базира на факта, че човешкото тяло не прави разлика между имитирания и истинския смях.

Сесиите по йога на смеха започват с леки загряващи упражнения, които включват разтягане, скандиране, пляскане и раздвижване на тялото. Те помагат да се премахнат задръжките и да се развие усещане за детинска игривост. Дихателните упражнения подготвят дробовете за смеха, след което следват поредица от упражнения за смях. Те комбинират игривост с техники за визуализация. Когато тези упражнения се съчетаят със силната динамика на социалната група, водят до продължителен, безусловен и сърдечен смях.

Упражненията за смях се съчетават с дихателни упражнения. Научно е доказано, че 20 минути смях са достатъчни да доведат до пълните физиологични ползи. Сесията може да завърши с "медитация чрез смях". Това е сесия с разнороден смях, където участниците седят или лежат на земята, позволявайки на естествения смях да се излива от тях като фонтан. Това е много силно духовно преживяване, което води до мощен емоционален катарзис, както и до усещането за пълно освобождение и радост, което може да продължи с дни. Може да бъде последвано от направлявана релаксация.

Дълбокото дишане повишава количеството на кислорода в тялото, което от своя страна подобрява функцията на мозъка, кръвоносната система, повишава енергетиката и тонуса на организма. Установено е, че 10 минути сърдечен смях се равняват на 30 минути фитнес упражнения. Повишава се устойчивостта на депресии, засилва се естествения имунитет на тялото, намалява се вредния ефект от стреса.

Чрез йога на смеха можем да подобрим общителността си, да изградим социални умения и да преодолеем срамежливостта си.

Йога на смеха е откритие на индийския лекар Мадан Катариа. Провеждайки проучване за ползотворното лечебно действие на смеха, той решил да стартира първия клуб по смях. Така през 1995 година, в един Мумбайски парк, д-р Катариа и още четирима души дават началото на йога на смеха. От тогава идеята е достигнала до 66 страни и над 10 000 клуба по цял свят.

Power Yoga

Заниманията по Йога създават здраво, гъвкаво и изящно тяло. Също така, Йога има голям здравословен ефект - тя помага при лечението на редица заболявания и предпазва от появата на други. Специфичното съчетание от пози, наречени асани, ви тонизира и подпомага протичането на енергия в тялото. Това са само няколко примера от многото ползи от Power Yoga:

  • регулация на хормоналния и енергиен баланс
  • изгаряне на мазнини
  • подобрение на функциите на всички органи в тялото
  • засилване на концентрацията и умствената дейност
  • подобрение на обмяната на веществата
  • забавяне на процесите на стареене
  • заздравяване на мускулите и костите
  • редуциране на теглото
  • постигане на вътрешен мир и спокойствие

По време на заниманията ще се показват няколко нива на изпълненение, така че да бъдат достъпни за напълно начинаещите и да предизвикват по-напредналите.

Пилатес

Системата Пилатес е разработена преди повече от един век от създателя на програмата Джоузеф Пилатес. Упражненията помагат за изграждането на правилна стойка, топят излишните мазнини и дават на тялото гъвкавост и равновесие. Една тренировка Пилатес натоварва цялото тяло и води до бързи и трайни резултати.

С Пилатес Вие:

  • ще стегнете тялото си
  • ще се избавите от излишните килограми
  • ще намалите съдържанието на мазнини в тялото си
  • ще придобиете грациозност и красива стойка
  • ще се оттървете завинаги от болките в кръста и шията
  • ще повишите тонуса на вашия организъм
  • ще редуцирате стреса от ежедневието
  • ще имате винаги добро настроение

Пилатес е достъпен за мъже и жени от всички възрастови групи
Направете вашето тяло по-стегнато, стройно и гъвкаво с Пилатес!

Йога за деца

Йога за деца е вълнуващо преживяване за всяко дете! Основната задача на йога за деца е да укрепи физическото и психическото здраве на детето - тя способства за правилна стойка и гъвкавост; развива силата и координацията; умът се успокоява, а емоциите се балансират; повлияват се благотворно и всички системи в организма, както и работата на вътрешните органи;  достига се по-голяма осъзнатост - детето започва да има по-  внимателно отношение към своето тяло, към своите чувства - така вътрешният свят се балансира, а това дава усещане за мир, спокойствие и хармония, което влиияе и върху самооценката и начина на възприемане на другите и света.

Елате заедно да се потопим в магията на йога с приятни упражнения, релаксираща музика, свещи, аромати и разбира се любимата за всички деца - йога нидра, след която те се чувстват спокойни и релаксирани!

Кундалини йога по учението на Йоги Бхаджан

Прилагат се на практика техники за освобождаване на стреса, страховете и създадените поведенчески модели, за да се освободи пространство за по-смел избор на щастие, нашето рождено право. Техниките са фини, понякога доста динамични, друг път леки и неусетни и включват движения, синхронизирани с дишане, звукови вибрации, мантри, концентрации.
Всеки път практиките са различни, но в крайна сметка целим един ефект, а именно синхронизиране и балансиране на цялото. В чисто физически и биохимически план се работи за здрава нервна, хормонална и всички други системи, за да може тялото да е подготвено, за раздвижването на енергията. Работим за отваряне на сърдечния център, след като сме отблокирали тези по-долу и сме дали заряд и стремеж. Сърдечният център е мястото на любовта и състраданието, но също така и на изцелението, и разбирането за самоизлекуването и затова, че всеки е лечител, че всеки е ученик и всеки е учител.
Изживяванията са индивидуални, така че не бива да се сравняваме, а просто да се наблюдаваме. По време на практиката за личностното ни израстване, опитът е от значение, а не теоретизирането и философстването – храна за ума.
Както става ясно, работи се с подсъзнанието, което се стремим да осветлим, така че всякакви емоции, възникнали по време на практиката, е препоръчително да се изразяват, за да се освободим от тях. Пиенето на вода е мощно очистващо и лечебно средство, а носенето на бели дрехи, разбира се удобни, ще позволи по-лесното балансиране на енергийните центрове.
Препоръчително е да се носят бели дрехи.

Ащанга Виняса Йога

Ащанга Виняса Йога е създадена въз основа на древен ръкопис- “Йога Корунта”. Тази творба по хатха йога е била открита през 1930 г. от йога учителя и санскритолог Шри Тирумалаи Кришнамачаря и неговия ученик К. Патабхи Джойс. Ащанга Виняса йога е съчетание от пози (асани) и пранаяма (контролирано дишане). Ащанга йога пробужда вътрешния огън. Тя възпламенява дремещия пламък на жизнената енергия вътре в нас. “Винясите” са съчетания от дълбоко, ритмично дишане и движения. Те свързват отделните асани, създавайки непрекъснат поток от енергия, която загрявя тялото чрез доставяне на повече кислород до кръвта и подхранване на жлезите с вътрешна секреция и вътрешните органи, изчиства се нервната система, отделят се токсини чрез изпотяване. При загряване на тялото токсините изгарят или се отделят, тялото става по-леко и по-силно, а умът- по-ясен. Топлината, която се образува не е само на физическо ниво, тя е и вътрешен духовен огън, който пробива мъглата на илюзиите и невежеството

Ин Йога

Смята се, че корените на този вид йога са дълбоко в древните практики, но разпространение получава през последните 30 години.

Ин йога се съсредоточава върху работата със съединителната тъкан на тялото, което става бавно, внимателно и в почти медитативно състояние. Затова една асана може да се задържи от 3 до 15 и повече минути.

Въпреки че съединителната тъкан се намира във всяка кост, мускул и орган, тя е най-разпространена и концентрирана в ставите. При неизползването на пълния капацитет на гъвкавост, тъкантаможе да съкрати дължината си до минимум, което да попречи на възможността за движение и да предизвика силна болка.

Ин йогата се концентрира в разтягането на съединителната тъкан в областта на бедрата, коляното, таза и долната част на гръбнака. От изключително значение е мускулите да са напълно отпуснати и спокойни, в противен случай тя няма да може да се разтегнедобре. Въздействайки върху съединителната тъкан се стимулира производството на колаген, което подмладява целия организъм и е изключително благотворно за вътрешните органи и ставите.

В ин йога се работи с нашата ин енергия, тя е насочена към дълбоко себепознаване, така че за тези, които предпочитат по-активните практики, Ин йога може да се окаже истинско предизвикателство. Опитайте :)